Sık Sorulan Sorular
Sık Sorulan Sorular
GENEL
ÖBS Web adresinden öğrenci numaranız kullanıcı şifreniz ile bilgilerinize erişebilir ve ÖBS’yi kullanabilirsiniz:
ÖBS Linki: https://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/ogrenci/index.cfm
ÖBS Linki: https://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/ogrenci/index.cfm
ÖBS ara yüzünü kullanarak not durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, genel ya da şahsi duyurularınızı takip edebilir, dersini almakta olduğunuz öğretim elemanları ve danışmanınızla iletişim kurabilirsiniz.
Bölüm Sekreteri’nizden öğrenebilirsiniz.
KOÜ Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğine göre;
Madde 4:
Akademik Danışman: Bir öğrenciye, Üniversiteye kayıt oluşundan itibaren Üniversite ile ilişiği kesilene kadar geçen süre içinde, kayıt, eğitim-öğretim çalışmaları ve öğrencinin Üniversitedeki yaşamı ile ilgili problemlerinde yardımcı olmak ve yönlendirmek üzere, ilgili Bölüm Başkanı tarafından görevlendirilen öğretim elemanı olarak tanımlanmaktadır.
Madde 9:
(1) Yeni kayıt yaptıran her öğrenci için kayıtlı oldukları Bölüm Başkanlığı tarafından birinci yarıyıl/yıl derslerinin başlamasından en az 7 (yedi) gün önce bir öğretim elemanı Akademik Danışman olarak atanır ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulur. Bir öğrencinin öğrenimi süresince Akademik Danışmanının değiştirilmemesine özen gösterilir.
(2) Akademik Danışman, danışmanı olduğu öğrencinin eğitim-öğretim çalışmaları ve Üniversite yaşamı ile ilgili sorunlarında yardımcı olur. Danışmanlık hizmetlerinin Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülmesinden Bölüm Başkanı sorumludur.
Madde 4:
Akademik Danışman: Bir öğrenciye, Üniversiteye kayıt oluşundan itibaren Üniversite ile ilişiği kesilene kadar geçen süre içinde, kayıt, eğitim-öğretim çalışmaları ve öğrencinin Üniversitedeki yaşamı ile ilgili problemlerinde yardımcı olmak ve yönlendirmek üzere, ilgili Bölüm Başkanı tarafından görevlendirilen öğretim elemanı olarak tanımlanmaktadır.
Madde 9:
(1) Yeni kayıt yaptıran her öğrenci için kayıtlı oldukları Bölüm Başkanlığı tarafından birinci yarıyıl/yıl derslerinin başlamasından en az 7 (yedi) gün önce bir öğretim elemanı Akademik Danışman olarak atanır ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulur. Bir öğrencinin öğrenimi süresince Akademik Danışmanının değiştirilmemesine özen gösterilir.
(2) Akademik Danışman, danışmanı olduğu öğrencinin eğitim-öğretim çalışmaları ve Üniversite yaşamı ile ilgili sorunlarında yardımcı olur. Danışmanlık hizmetlerinin Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülmesinden Bölüm Başkanı sorumludur.
Aşağıdaki Yönetmelik ve Yönergeler Web sayfasını ziyaret edebilirsiniz:
Link: http://odb.kocaeli.edu.tr/yonetmelik.php
Link: http://odb.kocaeli.edu.tr/yonetmelik.php
Evet. Kablosuz Ağlardan “KOU Ogrenci” yi seçerek bağlanabilirsiniz.
Kullanıcı Adı: “öğrenci numaranız” ; Şifre: “öğrenci E-posta şifreniz” dir.
Kullanıcı Adı: “öğrenci numaranız” ; Şifre: “öğrenci E-posta şifreniz” dir.
E-postanız henüz açılmamış olabilir, yeni tanımlama için ya da E-posta şifrenizi unuttursanız:
Yardım Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/upload/duyurular//240518084633e7323.pdf
Yardım Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/upload/duyurular//240518084633e7323.pdf
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne ait www.kyk.gov.tr
web sitesinden,
• Yüksek Öğrenim Öğrencilerine Burs Kredi Verilmesine İlişkin Kanunu’na,
• Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Öğrenim Kredisi Yönetmeliği’ne,
• Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Burs-Kredi Yönetmeliği’ne bakınız.
• www.kyk.gov.tr sitesindeki duyuruları dikkatle takip ediniz.
• Yüksek Öğrenim Öğrencilerine Burs Kredi Verilmesine İlişkin Kanunu’na,
• Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Öğrenim Kredisi Yönetmeliği’ne,
• Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Burs-Kredi Yönetmeliği’ne bakınız.
• www.kyk.gov.tr sitesindeki duyuruları dikkatle takip ediniz.
Öğrenci İşleri Bürosu’ndan temin edebilirsiniz. Öğrenci Belgenizi E-Devlet üzerinden de temin edebilirsiniz.
En yakın sosyal güvenlik kurumuna giderek gelir testine tabi tutulmanız gerekmektedir.
YENİ KAYIT
Üniversitemiz bölüm ve programlarına ÖSYM tarafından yerleştirilenlerin kayıt tarihleri ve yerleri ÖSYM tarafından öğrencilere duyurulmaktadır.
Kayıt için detaylı bilgiye
http://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/ekayit/index.cfm
web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Erasmus Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler; kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri >http://int.kocaeli.edu.tr/web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Mevlana Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri http://mevlana.kocaeli.edu.tr/ web sitesinden öğrenebilirler.
Farabi Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri http://farabi.kocaeli.edu.tr/ web sitesinden öğrenebilirler.
Kayıt için detaylı bilgiye
http://ogr.kocaeli.edu.tr/koubs/ekayit/index.cfm
web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Erasmus Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler; kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri >http://int.kocaeli.edu.tr/web sitesinden öğrenebilirsiniz.
Mevlana Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri http://mevlana.kocaeli.edu.tr/ web sitesinden öğrenebilirler.
Farabi Öğrenci Değişim Programı ile gelecek öğrenciler kayıt tarihleri, kayıt yerleri ve kayıt için istenen bilgileri http://farabi.kocaeli.edu.tr/ web sitesinden öğrenebilirler.
Katkı Payı ücretleri, her yıl Bakanlar Kurulu tarafından Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu ve Devlet Konservatuvarı’na göre ayrı ayrı belirlenmektedir.
İkinci Öğretim öğrencileri Katkı Payı öderler. Birinci Öğretim öğrencileri ise aktif 8 yarıyıl sonrasında Katkı Payı ödemeye başlarlar.
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Hakkında Genel Bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcGenelBilgi.pdf
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Miktarları Hakkında Bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcUcret.pdf
İkinci Öğretim öğrencileri Katkı Payı öderler. Birinci Öğretim öğrencileri ise aktif 8 yarıyıl sonrasında Katkı Payı ödemeye başlarlar.
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Hakkında Genel Bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcGenelBilgi.pdf
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Miktarları Hakkında Bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcUcret.pdf
Bankamatiklerden ve İnternet Bankacılığı aracılığı ile Katkı Payı/Öğrenim Ücretini mesai saatleri dışında da yatırabilirsiniz.
Öğrenci Katkı Payını/Öğrenim Ücretini süresi içinde ödemeyen öğrencilerin kayıtları yapılmaz ve yenilenmez. Bu öğrenciler, ilgili yarıyılda öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Herhangi bir nedenle harç muafiyeti veya indiriminiz varsa, ya da yatırmamanız gerektiği halde harç ücreti yatırdıysanız, ÖBS sayfanızda bulunan Harç İade Formu’nu eksiksiz bir şekilde doldurarak harç iade talebinde bulunabilirsiniz.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı iade işlemini haklı bulursa, en geç 1 ay içinde öğrencinin hesabına iade eder.
Ayrıntılı bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcIadeIslemleri.pdf
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı iade işlemini haklı bulursa, en geç 1 ay içinde öğrencinin hesabına iade eder.
Ayrıntılı bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Harc/HarcIadeIslemleri.pdf
DERSLER
Yeni kayıt yaptıran (birinci sınıf öğrencileri) öğrenci kaydolduğu birimin eğitim-öğretim planının ilgili yarıyıllardaki derslerinin tamamını alır. Diğer öğrenciler (ara sınıf öğrencileri) her yarıyılın başlamasından önce, Akademik Takvimde belirtilen sürelerde alacağı dersleri Öğrenci Bilgi Sistemi’nden seçer ve onaylar. Öğrenci yarıyıl başında öncelikle başarısız olduğu dersleri almak zorundadır.
Seçmeli dersin başarısızlığı nedeniyle yeniden alma durumuna düşen öğrenci, bu dersin yerine başka bir seçmeli dersi (Bölüm Başkanlığı’nın konuyla ilgili kararlarına riayet etmesi şartıyla) alabilir.
Öğrenci, almak zorunda olduğu dersler hariç olmak üzere, Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde (ekle-sil haftası) danışmanının onayını almak şartıyla, kaydolduğu dersi sildirebilir veya yeni ders ekletebilir.
Ders kaydı, Akademik Takvimde belirtilen kayıt süresi içinde yapılır. Bu süre içinde ders kaydını yaptıramayan öğrenci, durumunu bağlı bulunduğu akademik birime yazılı dilekçe ile bildirir. Öğrencinin başvurusu ilgili yönetim kurulunda karara bağlanır. Ders kaydı yaptırılmayan dönem öğretim süresine dahildir.
Seçmeli dersin başarısızlığı nedeniyle yeniden alma durumuna düşen öğrenci, bu dersin yerine başka bir seçmeli dersi (Bölüm Başkanlığı’nın konuyla ilgili kararlarına riayet etmesi şartıyla) alabilir.
Öğrenci, almak zorunda olduğu dersler hariç olmak üzere, Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde (ekle-sil haftası) danışmanının onayını almak şartıyla, kaydolduğu dersi sildirebilir veya yeni ders ekletebilir.
Ders kaydı, Akademik Takvimde belirtilen kayıt süresi içinde yapılır. Bu süre içinde ders kaydını yaptıramayan öğrenci, durumunu bağlı bulunduğu akademik birime yazılı dilekçe ile bildirir. Öğrencinin başvurusu ilgili yönetim kurulunda karara bağlanır. Ders kaydı yaptırılmayan dönem öğretim süresine dahildir.
Uzaktan Öğretim, öğrencinin ve öğretim üyesinin kampüse gelme zorunluluğunun bulunmadığı, tamamen sanal ortamda, canlı, görüntülü, sesli ve interaktif olarak derslerin işlendiği, uzaktan fakat yüz yüze üniversite eğitiminin verildiği çağdaş bir eğitim sistemidir. Zaman ve mekandan tamamen bağımsız yapılan bir eğitim türüdür.
İlgili Link: http://uzem.kocaeli.edu.tr/uzemweb/index.php/hakkimizda/uzaktan-ogretim-nedir
İlgili Link: http://uzem.kocaeli.edu.tr/uzemweb/index.php/hakkimizda/uzaktan-ogretim-nedir
Evet. Uzaktan Öğretim ile alacağınız her bir ders için ayrı ücret ödemeniz gerekmektedir.
Arasıravlar sınavlar online olarak, Final ve Bütünleme sınavı ilgili fakültede ortak sınav şeklinde yapılır ve öğrenciler sınav sonuçlarını ÖBS’de görür. Sınav yerleri UZEM web sayfasından duyurulmaktadır.
Link: http://uzem.kocaeli.edu.tr/uzemweb/
Link: http://uzem.kocaeli.edu.tr/uzemweb/
Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri Akademik Takvimde belirtilen sürelerde ÖBS’den seçerek onaylaması gerekir. Öğrencinin varsa harç borcunu yatırması gerekmektedir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur.
Evet. Ancak mazeretlerini belgeleyen öğrenciler, Mazeret Sınavı hakkından yararlanır.
KOÜ Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde Mazeret Sınavı ve Ek Sınav’la ilgili geçen maddeler:
Madde 22.
(1) “Mazeret Sınavı, ara sınavı için geçerlidir. Öğrencinin bir dersten Mazeret Sınavına alınıp alınmayacağı ilgili yönetim kurulunca karara bağlanır.”
(2) “Hastalık nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilerin durumlarını, sağlık kurumlarınca verilen sağlık raporu ile belgelemeleri gerekir. Üçüncü dereceye kadar yakınlarının ölümü, doğal afet ve benzeri durumlarda mazeretlerini belgeleyen öğrenciler de Mazeret Sınavı hakkından yararlanır.”
(3) “Mazerete gerekçe olan belgelerin, son ara sınav tarihinden itibaren 10 iş günü içinde bölüm başkanlığına verilmesi gerekir. Bu sürenin aşılması halinde başvurular işleme konulmaz. Mazeret sınavına girmeyen öğrencilere yeni bir Mazeret Sınav hakkı verilmez.”
(4) “Ülkemizi, uluslararası öğrenciler için kendi ülkesini ve Üniversiteyi temsil etmek için görevlendirilen öğrencilere, katılamadıkları her sınav için ilgili yönetim kurulunca Ek Sınav hakkı verilir.”
(5) “Mazeret sınavları, Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde, bölüm/program başkanlıklarınca belirlenen programa göre yapılır.”
(6) “Öğrenci, raporlu olduğu tarih aralığında hiçbir sınava giremez. Bu tarih aralığında girilen sınav/sınavlar geçersiz sayılır.”
KOÜ Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde Mazeret Sınavı ve Ek Sınav’la ilgili geçen maddeler:
Madde 22.
(1) “Mazeret Sınavı, ara sınavı için geçerlidir. Öğrencinin bir dersten Mazeret Sınavına alınıp alınmayacağı ilgili yönetim kurulunca karara bağlanır.”
(2) “Hastalık nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilerin durumlarını, sağlık kurumlarınca verilen sağlık raporu ile belgelemeleri gerekir. Üçüncü dereceye kadar yakınlarının ölümü, doğal afet ve benzeri durumlarda mazeretlerini belgeleyen öğrenciler de Mazeret Sınavı hakkından yararlanır.”
(3) “Mazerete gerekçe olan belgelerin, son ara sınav tarihinden itibaren 10 iş günü içinde bölüm başkanlığına verilmesi gerekir. Bu sürenin aşılması halinde başvurular işleme konulmaz. Mazeret sınavına girmeyen öğrencilere yeni bir Mazeret Sınav hakkı verilmez.”
(4) “Ülkemizi, uluslararası öğrenciler için kendi ülkesini ve Üniversiteyi temsil etmek için görevlendirilen öğrencilere, katılamadıkları her sınav için ilgili yönetim kurulunca Ek Sınav hakkı verilir.”
(5) “Mazeret sınavları, Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde, bölüm/program başkanlıklarınca belirlenen programa göre yapılır.”
(6) “Öğrenci, raporlu olduğu tarih aralığında hiçbir sınava giremez. Bu tarih aralığında girilen sınav/sınavlar geçersiz sayılır.”
Dersten devamsızlıktan kalmadıysanız Bütünleme sınavına girebilirsiniz.
Öğrenci; sınav sonuçlarının duyurulmasından itibaren 3 (üç) iş günü içinde bağlı olduğu fakülte dekanlığına bir dilekçe ile başvurarak sınav kağıdının yeniden incelenmesini isteyebilir. Dekanlık maddi bir hata yapılıp yapılmadığının belirlenmesi için sınav kâğıdını ilgili bölüm başkanı aracılığıyla dersin sorumlu öğretim elemanına inceletir ve sonucu öğrenciye tebliğ eder.
Öğrencinin itirazının devamı halinde; ilgili fakülte yönetim kurulu kararı ile sorumlu öğretim elemanının dahil olmadığı, ilgili alandaki öğretim elemanlarından oluşan en az üç kişilik bir komisyonda cevap anahtarıyla ve/veya diğer sınav kağıtları ve dokümanları ile karşılaştırmalı olarak yeniden esastan inceleme yapılır. Not değişiklikleri ilgili fakülte yönetim kurulu kararı ile kesinleşir. Not değişikliği ile ilgili yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.
Öğrenci Bilgi Sisteminde açıklanan başarı notları ile ilişkili herhangi bir maddi hatanın yapılmış olduğunun belirlenmesi halinde, ilgili öğretim elemanı ilgili bölüm başkanına başvurarak düzeltme talebinde bulunur. Bu talep, ilgili fakülte bölüm başkanlığınca değerlendirilir. Eğer varsa not değişikliği veya düzeltmeler yönetim kurulunda görüşülüp karara bağlanır. Yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Gerekli değişiklik Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Öğrencinin itirazının devamı halinde; ilgili fakülte yönetim kurulu kararı ile sorumlu öğretim elemanının dahil olmadığı, ilgili alandaki öğretim elemanlarından oluşan en az üç kişilik bir komisyonda cevap anahtarıyla ve/veya diğer sınav kağıtları ve dokümanları ile karşılaştırmalı olarak yeniden esastan inceleme yapılır. Not değişiklikleri ilgili fakülte yönetim kurulu kararı ile kesinleşir. Not değişikliği ile ilgili yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.
Öğrenci Bilgi Sisteminde açıklanan başarı notları ile ilişkili herhangi bir maddi hatanın yapılmış olduğunun belirlenmesi halinde, ilgili öğretim elemanı ilgili bölüm başkanına başvurarak düzeltme talebinde bulunur. Bu talep, ilgili fakülte bölüm başkanlığınca değerlendirilir. Eğer varsa not değişikliği veya düzeltmeler yönetim kurulunda görüşülüp karara bağlanır. Yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Gerekli değişiklik Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
Öğrencinin başarısız olduğu seçmeli dersin ilgili yarıyılda yeniden açılmaması halinde başka bir seçmeli ders seçilebilir. Bunun için ders onayı haftasında ilgili Dekanlığa dilekçe ile başvurulması gerekir. Ancak daha önce alınan seçmeli ders açılmışsa başka bir ders seçilemez.
Ders seçimi işlemlerini süreleri içinde yapmadığınız takdirde, ÖBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) üzerinden ders seçimi yapmanız mümkün değildir. Ancak mazeretinizi oluşturan belgeler ile Dekanlık Yazı İşleri Birimimize yapacağınız başvurular Fakülte Yönetim Kurulu tarafından görüşülerek karara bağlanır.
Olasılıklar:
• Ders kaydınızı yapmamış olabilirsiniz.
• Seçtiğinizi düşündüğünüz dersin bilgisayar kodunu girmemiş (seçememiş) olabilirsiniz.
• Kaydınız silinmiş olabilir.
Akademik Danışmanınız ile irtibata geçerek sorunun kaynağını öğrenebilirsiniz.
• Ders kaydınızı yapmamış olabilirsiniz.
• Seçtiğinizi düşündüğünüz dersin bilgisayar kodunu girmemiş (seçememiş) olabilirsiniz.
• Kaydınız silinmiş olabilir.
Akademik Danışmanınız ile irtibata geçerek sorunun kaynağını öğrenebilirsiniz.
Evet. Linkte değişik durumlar güzel bir anlatımla açıklanmaktadır:
Link: http://www.kocaeli.edu.tr/gecici/Madde25_KosulluDersler.pdf
Link: http://www.kocaeli.edu.tr/gecici/Madde25_KosulluDersler.pdf
Genel not ortalamanız 2.00'ın üzerinde olduğu için, 8. yarıyıl koşullu dersleriniz “Başarılı” gözükecektir.
Genel not ortalaması 3.00 ve üzerinde olan ve herhangi bir ders başarısı (DD) harf notundan düşük olmayan öğrencilerimiz, danışmanının onayı ile üst dönemlerden ders alabilirler.
Kayıt yenileme sırasında öncelikle alttan başarısız olan derslerin alınması zorunludur.
Öğrencilerin, tamamladıkları yarıyılda (dönemde) almış oldukları derslere ait başarı notları kullanılarak hesap edilen ortalamadır.
Öğrencinin Fakülte öğrenime başladığı andan itibaren, tamamlamış olduğu yarıyıl da dâhil olmak üzere almış olduğu tüm derslerin katılımıyla elde edilen ve başarısını belirleyen not ortalamasıdır.
Öğrenci Belgesi, halen eğitimine devam etmekte olan öğrenciler için, herhangi bir kuruma verilmek üzere verilen, kişinin öğrenci olduğunu gösteren yazılı belgedir. Yükseköğretim kurumlarında eğitim gören öğrenciler için ilgili kurumlar tarafından düzenlenir.
Yurt, iş, burs başvuruları vb işlemlerde Öğrenci Belgesi talep edilebilmektedir.
Yurt, iş, burs başvuruları vb işlemlerde Öğrenci Belgesi talep edilebilmektedir.
Evet. Öğrenci Belgenizi E-Devletten çıkartabilirsiniz. Bu belgeler için ayrıca imza ve mühre gerek yoktur.
E-Devlet Linki: https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama
Not: E-Devlet şifresi sahibi değilseniz, herhangi bir PTT şubesinden kimliğiniz ile beraber temin edebilirsiniz.
Öğrenci İşleri Bürosuna müracaat ederek de bu belgeyi çıkartabilirsiniz.
E-Devlet Linki: https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama
Not: E-Devlet şifresi sahibi değilseniz, herhangi bir PTT şubesinden kimliğiniz ile beraber temin edebilirsiniz.
Öğrenci İşleri Bürosuna müracaat ederek de bu belgeyi çıkartabilirsiniz.
Transkript (Not Dökümü Belgesi), öğrencinin kayıt bilgilerini, öğrenim dilini, yarıyıllara göre alınmış, bu derslerdeki başarı durumunu (Harf notunu ve not sistemi açıklamasını), her bir dersin ve derslerin toplam AKTS bilgilerini, not ortalamalarını, gerçekleştirilmiş ise staj bilgilerini içeren resmi bir belgedir.
Transkript bir bakıma üniversite hayatınızdaki karnenizdir. Transkript Staj, Ders Muafiyeti, Yüksek Lisans vb. başvurularda sizden talep edilebilmektedir.
Transkript bir bakıma üniversite hayatınızdaki karnenizdir. Transkript Staj, Ders Muafiyeti, Yüksek Lisans vb. başvurularda sizden talep edilebilmektedir.
Hayır. Transkriptlerinizi Öğrenci İşleri Bürosu’ndan alabilirsiniz.
DEVAM ZORUNLULUĞU
Devamsızlıktan kalınan dersin Başarı Durumu’nda “D” yazar. Devamsızlıktan bir dersten kalan öğrenci, bu dersin Final, Bütünleme ve Tek Ders sınavlarına giremez; ancak bu dersi yaz okullarından alabilir.
Devam Zorunluluğu ile ilgili Yönetmelikte geçen maddeler:
Madde 18. (1)
“Öğrenci, ilk kez kayıt yaptırdığı teorik derslerin en az %70’ine, diğer öğretim türlerinin de en az %80’ine devam etmek zorundadır. Laboratuvar ve uygulamalı derslerden başarısızlık durumunda devam şartı tekrar aranır.”
Madde 18. (2)
“Öğrencilerin derse devamları, sorumlu öğretim elemanı tarafından yoklamalarla imza karşılığı tespit edilir. Devam durumu yarıyıl/yılın son haftasında ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi’nde öğrenciye ilan edilir”
Madde 21. (2.ç)
“... Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz”
Madde 13. (2)
“... Öğrenci, ders kayıt işlemlerinde, önceki yarıyıl/yıllardan hiç almadığı veya başarısız olduğu zorunlu dersleri öncelikle almak zorundadır. Devam koşulu sağlandığı halde başarısız olunan dersler için programdaki ders çakışma durumu dikkate alınmaz.”
Devam Zorunluluğu ile ilgili Yönetmelikte geçen maddeler:
Madde 18. (1)
“Öğrenci, ilk kez kayıt yaptırdığı teorik derslerin en az %70’ine, diğer öğretim türlerinin de en az %80’ine devam etmek zorundadır. Laboratuvar ve uygulamalı derslerden başarısızlık durumunda devam şartı tekrar aranır.”
Madde 18. (2)
“Öğrencilerin derse devamları, sorumlu öğretim elemanı tarafından yoklamalarla imza karşılığı tespit edilir. Devam durumu yarıyıl/yılın son haftasında ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi’nde öğrenciye ilan edilir”
Madde 21. (2.ç)
“... Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz”
Madde 13. (2)
“... Öğrenci, ders kayıt işlemlerinde, önceki yarıyıl/yıllardan hiç almadığı veya başarısız olduğu zorunlu dersleri öncelikle almak zorundadır. Devam koşulu sağlandığı halde başarısız olunan dersler için programdaki ders çakışma durumu dikkate alınmaz.”
Hayır.
Evet. Mazeretli geçirilen süreler devamsızlıktan sayılır. Yani bu sürelerde öğrenci devam zorunluluğunu yerine getirmemiş sayılır.
TEK DERS
Kayıtlı bulunduğu programın ders planında bulunan tüm dersleri başaran fakat mezuniyetine yalnızca 1 (bir) dersi kalan öğrenciler, derse devam şartını daha önceden sağlamış olmaları kaydıyla bu sınava girebilmek için bağlı bulunduğu Akademik Birime (Bölüm Başkanlığı’na) dilekçe ile müracaat edebilirler.
Madde 23. (1)
“21 inci maddedeki şartları daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezuniyetlerine tek dersi kalan öğrenciler, Akademik Takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınavlarına alınırlar. Bu sınavlarda alınan puan, harf notuna dönüştürülür ve başarı notu olarak sayılır. Bu sınavlara ilk defa girecek öğrencilerden katkı payı/öğrenim ücreti alınmaz. Başarısız öğrenciler, daha sonraki haklarını kullandıklarında katkı payı/öğrenim ücreti ödemeye devam ederler. Bu sınavda başarılı olanlar, başlayacak olan yarıyıl/yıldan önceki yarıyıl/yılda mezun olmuş sayılırlar.”
Madde 23. (2)
“Genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise, tek ders sınavından başarılı kabul edilmek için en az (DD) harf notu almak zorunludur. Sınavda alınan not o dersin yarıyıl/yıl sonu başarı notu yerine geçer.”
“21 inci maddedeki şartları daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezuniyetlerine tek dersi kalan öğrenciler, Akademik Takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınavlarına alınırlar. Bu sınavlarda alınan puan, harf notuna dönüştürülür ve başarı notu olarak sayılır. Bu sınavlara ilk defa girecek öğrencilerden katkı payı/öğrenim ücreti alınmaz. Başarısız öğrenciler, daha sonraki haklarını kullandıklarında katkı payı/öğrenim ücreti ödemeye devam ederler. Bu sınavda başarılı olanlar, başlayacak olan yarıyıl/yıldan önceki yarıyıl/yılda mezun olmuş sayılırlar.”
Madde 23. (2)
“Genel not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise, tek ders sınavından başarılı kabul edilmek için en az (DD) harf notu almak zorunludur. Sınavda alınan not o dersin yarıyıl/yıl sonu başarı notu yerine geçer.”
DİPLOMA
Lise Diplomasına ihtiyaç duyan öğrencilerimiz, Lise Diplomalarının aslını Fakültemiz Öğrenci İşleri Bürosu'na başvurarak alabilirler.
Öğrenciye kayıtlı olduğu lisans programının ilk dört dönemindeki dersleri başarı ile tamamlaması, genel not ortalamasının en az 2,00 olması ve devam ettiği programdan kaydının silinmiş olması koşullarıyla Önlisans Diploması verilebilir.
Mezun öğrencilerimiz diplomalarının hazır olup olmadığını aşağıdaki web adresinden öğrenebilirler:
http://ogr.kocaeli.edu.tr/KOUBS/Genel/Diplomasorgu/diplomanosorgu.cfm
Diplomasının hazır olduğunu gören öğrencilerimiz, öğrenci kimlik kartlarıyla beraber gelerek, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Diploma Birimi’nden diplomalarını alabilirler.
http://ogr.kocaeli.edu.tr/KOUBS/Genel/Diplomasorgu/diplomanosorgu.cfm
Diplomasının hazır olduğunu gören öğrencilerimiz, öğrenci kimlik kartlarıyla beraber gelerek, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Diploma Birimi’nden diplomalarını alabilirler.
Geçici Mezuniyet Belgesi, üniversiteler tarafından verilen diploma almaya hak kazanmış kişilerin diplomaları hazır olmadığı için diplomalarının yerine verilen, verildiği kurum tarafından resmi olarak onaylı belgelerdir. Diploma yerine Geçici Mezuniyet Belgesi kullanabilirsiniz.
Mezuniyet işlemleri tamamlanmış öğrenciler Öğrenci İşleri Bürosu’ndan veya E-Devlet üzerinden Geçici Mezuniyet Belgesi alabilirler. Diploma hazırlanıncaya kadar Geçici Mezuniyet Belgesi diploma yerine kullanılabilmektedir.
Diplomanızı bir başkasının teslim almasını istiyorsanız, (arkadaş, aile bireyleri dahil) noterden alınmış vekaletnamenin aslı gereklidir. Vekaletname haricinde diplomanız üçüncü şahıslara teslim edilmez.
Diploması zayi olanlar mezunlarımız, belgenin zayi olduğuna ilişkin gazete ilanı (ilan verilen gazetenin tamamı getirilecektir), nüfus cüzdanı fotokopisi, başvuru dilekçesi ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na başvururlar. İkinci nüsha, asıl belgenin düzenlenmesine ilişkin hükümlere göre düzenlenir ve üzerine “İkinci Nüsha” ibaresi yazılır.
MEZUNİYET
• Diploma, diploma eki ve mezuniyet transkripti yalnızca bir defa düzenlenmektedir.
• Diploma almak için ilişik kesme işlemlerinin ilgili birimlerce tamamlanmış olması gerekmektedir.
• Geçici mezuniyet belgesi alanların diploma alırken belgelerini iade etmeleri gerekmektedir.
• Diploma kişinin kendisine ya da vekalet vereceği bir kişiye teslim edilir.
• Diploma almak için ilişik kesme işlemlerinin ilgili birimlerce tamamlanmış olması gerekmektedir.
• Geçici mezuniyet belgesi alanların diploma alırken belgelerini iade etmeleri gerekmektedir.
• Diploma kişinin kendisine ya da vekalet vereceği bir kişiye teslim edilir.
Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli dersleri ve varsa zorunlu stajlarını başarıyla tamamlamış, en az 240 AKTS tamamlamış ve en az 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilirler.
Mezun olmak için gerekli ortalamayı sağlayamayan öğrenciler, bir sonraki dönem/dönemlerde yalnızca DD/DC harf notlu derslere kayıt yenileme ve derse yazılım yaparak gerekli ortalamayı sağlamaları halinde mezun olabileceklerdir.
Bölümündeki tüm derslerini tamamlayan öğrencilerden mezun olabilmek için sadece stajı kalanlar katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyecektir.
Danışmanınıza dersleriniz, bitirme teziniz ve stajlarınızı tamamladığınızı söylemeniz yeterlidir. Danışmanınız mezuniyetle ilgili tüm işlemleri yapacaktır.
Hayır göremezler. Öğrenci İşleri Bürosu’ndan temin edebilirler.
KAYIT DONDURMAK / SİLDİRMEK
Kayıt dondurmak için ne zaman başvurmalıyım? Kaydımı dondurduğumda ders seçimi yapmak zorunda mıyım?
Kayıt Dondurmak, öğrenime ara vermek (izinli sayılmak) demektir. Zamanında başvurularak geçerli bir mazeret sunulması ve ilgili birim Yönetim Kurulu’nun onaylanması halinde kayıt dondurulabilir.
Öğrencinin akademik izin talebi, bir dilekçe ve mazeretini içeren belgeleriyle birlikte, ilgili akademik birime yapılır. Akademik izin talepleri, haklı ve geçerli nedenler çerçevesinde ilgili kurullar tarafından değerlendirilir ve alınan karar, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ve ilgili öğrenciye yazılı olarak bildirilir. Akademik izin isteklerinin yarıyıl başında ders seçme ve kayıt yenileme haftasından başlamak üzere ilk iki hafta içinde yapılması gerekmektedir.
Kayıt Dondurmak (İzinli Sayılmak) MADDE 40.
(1) Öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararıyla ön lisans öğreniminde en az bir yarıyıl, en fazla iki yarıyıl; lisans öğreniminde en az bir yarıyıl/yıl, en fazla dört yarıyıl veya iki tam yıl izin verilebilir. Verilen izin, öğretim süresinden sayılmaz. Her eğitim-öğretim yarıyıl/yılı için ayrı ayrı yönetim kurulu kararı alınır. Bir öğrencinin izinli sayıldığı sürede katkı payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
( 2) Hastalık izninde; yarıyıl/yıl izni verilmesini gerektirecek süreyi kapsayan sağlık raporunun alınması gerekir.
( 3) Askerlik izni; öğrencinin, tecil veya sevk tehiri işleminin zorunlu nedenlerle yapılmaması sonucu askere alınması halinde verilir. Bu öğrencilerin kayıtları silinmez. Bu durumdaki öğrencilerden izinli sayıldıkları süre için öğrenim katkı payı alınmaz.
( 4) Maddi veya ailevi nedenlerle izin; öğrenci için beklenmedik anlarda ortaya çıkan ve öğrenimini engelleyecek nitelikte ölüm, doğal afet veya benzeri durumlar ile öğrencinin içinde bulunabileceği maddi güçlükler nedeniyle ilgili kurullar tarafından verilebilir.
( 5) Öğrencilere yurtdışında öğrenim görmek için veya öğrenimleri ile ilgili olarak görevlendirilmeleri halinde birinci fıkrada belirtilen sürelerle sınırlı olmak üzere izin verilebilir.
(6) Yukarıdaki nedenlerle izinli sayılan öğrenciler, izinlerinin bitiminde normal yarıyıl/yıl kayıtlarını yaptırarak öğrenimlerine devam eder. Ancak; hastalık nedeniyle izin almış olan öğrenciler öğrenimlerine devam edecek durumda olduklarını sağlık raporu ile kanıtlamak zorundadır.
( 7) İzinli sayılmak için izin talebi başvuruları, ders seçme ve kayıt haftasının ilk gününden başlayarak, iki hafta içerisinde yapılır. Ani hastalıklar ve beklenmedik durumlar dışında bu süreler bittikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.
(8) Öğrenci, izinli sayıldığı yarıyıl/yılda herhangi bir derse yazılamaz ve o yarıyıl/yılın sınavlarına giremez.
Öğrencinin akademik izin talebi, bir dilekçe ve mazeretini içeren belgeleriyle birlikte, ilgili akademik birime yapılır. Akademik izin talepleri, haklı ve geçerli nedenler çerçevesinde ilgili kurullar tarafından değerlendirilir ve alınan karar, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ve ilgili öğrenciye yazılı olarak bildirilir. Akademik izin isteklerinin yarıyıl başında ders seçme ve kayıt yenileme haftasından başlamak üzere ilk iki hafta içinde yapılması gerekmektedir.
Kayıt Dondurmak (İzinli Sayılmak) MADDE 40.
(1) Öğrencilere ilgili yönetim kurulu kararıyla ön lisans öğreniminde en az bir yarıyıl, en fazla iki yarıyıl; lisans öğreniminde en az bir yarıyıl/yıl, en fazla dört yarıyıl veya iki tam yıl izin verilebilir. Verilen izin, öğretim süresinden sayılmaz. Her eğitim-öğretim yarıyıl/yılı için ayrı ayrı yönetim kurulu kararı alınır. Bir öğrencinin izinli sayıldığı sürede katkı payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
( 2) Hastalık izninde; yarıyıl/yıl izni verilmesini gerektirecek süreyi kapsayan sağlık raporunun alınması gerekir.
( 3) Askerlik izni; öğrencinin, tecil veya sevk tehiri işleminin zorunlu nedenlerle yapılmaması sonucu askere alınması halinde verilir. Bu öğrencilerin kayıtları silinmez. Bu durumdaki öğrencilerden izinli sayıldıkları süre için öğrenim katkı payı alınmaz.
( 4) Maddi veya ailevi nedenlerle izin; öğrenci için beklenmedik anlarda ortaya çıkan ve öğrenimini engelleyecek nitelikte ölüm, doğal afet veya benzeri durumlar ile öğrencinin içinde bulunabileceği maddi güçlükler nedeniyle ilgili kurullar tarafından verilebilir.
( 5) Öğrencilere yurtdışında öğrenim görmek için veya öğrenimleri ile ilgili olarak görevlendirilmeleri halinde birinci fıkrada belirtilen sürelerle sınırlı olmak üzere izin verilebilir.
(6) Yukarıdaki nedenlerle izinli sayılan öğrenciler, izinlerinin bitiminde normal yarıyıl/yıl kayıtlarını yaptırarak öğrenimlerine devam eder. Ancak; hastalık nedeniyle izin almış olan öğrenciler öğrenimlerine devam edecek durumda olduklarını sağlık raporu ile kanıtlamak zorundadır.
( 7) İzinli sayılmak için izin talebi başvuruları, ders seçme ve kayıt haftasının ilk gününden başlayarak, iki hafta içerisinde yapılır. Ani hastalıklar ve beklenmedik durumlar dışında bu süreler bittikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.
(8) Öğrenci, izinli sayıldığı yarıyıl/yılda herhangi bir derse yazılamaz ve o yarıyıl/yılın sınavlarına giremez.
Kayıt donduran öğrencinin azami kanuni Öğrenim Süresi (7 yıl), kayıt dondurma süresi kadar artırılır. Ancak öğrencinin kayıt yaptırmadığı yarıyıl, eğitim süresi hesaplamasına ilave edilir.
Milli Savunma Bakanlığının Asker Alma Yönergesi gereğince, askerliğe celbi çıkan öğrencilerimizin dilekçeyle birimine başvurmaları durumunda askerliklerinin bitimini takip eden yarıyılın sonuna kadar kaydı dondurulmaktadır.
Gerekli belgeler ile süresi içerisinde Öğrenci İşleri Bürosu’na başvuran öğrencilerimiz en az 1 (bir), en fazla 4 (dört) yarıyıl kayıt dondurabilirler. Ancak Sağlık Raporu ile kayıt dondurmalarda bu süre sınırlaması yoktur.
Üniversiteden kesin olarak ayrılma işlemlerini ifade eder. Üniversiteye kayıtlı öğrencilerden kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile öğrenim gördüğü akademik birimin Öğrenci İşlerine başvururlar. Bağlı bulunduğu akademik birimin Yönetim Kurulu Kararı ile üniversiteden kaydını sildirmiş olurlar. Kaydını sildiren öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
KİMLİK
Her eğitim yılı başlangıcında 1 yıl geçerli olan bandrol alınmalıdır. Öğrenci İşleri Bürosu'ndan alacağınız bandrolü öğrenci kimliğinize yapıştırmanız şartıyla, Öğrenci Kimlik Kartınız öğrenim sürenizce geçerli olacaktır.
Kimlik kartınızı kaybetmeniz durumunda, kaybettiğinizi gösterir Polis Tutanağı veya gazete ilanınla birlikte, Öğrenci İşleri Bürosu'na başvurmanız gerekmektedir. Yeni kimlik kartınız düzenleninceye kadar Öğrenci İşleri Bürosu’ndan alacağınız Öğrenci Belgesi ile işlemlerinizi yapabilirsiniz.
MUAFİYET
Bağlı bulunduğunuz Akademik Birime (Bölüm Başkanlığı’na) müracaat edebilirsiniz.
Dersin adı, kredi/saat değeri, dersin içeriği kriterleri Bölüm İntibak Komisyonu'nca değerlendirilir. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
Öğrenci, bir yükseköğretim kurumunda başarmış olduğu ders için muafiyet talebinde bulunabilir. Muafiyet talebini içeren dilekçe, muafiyete esas olacak belgelerle birlikte kayıt işlemi süresi içerisinde ilgili akademik birime teslim edilir. Muafiyet talebi; dersin içeriği, kredisi ve başarı notu dikkate alınarak ilgili Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yönetim Kurulu Kararı olmadan Ders Ekle-Sil haftasından sonra hiçbir şekilde öğrencinin üzerine ders yüklenmesi veya üzerinden ders silinmesi işlemi yapılmaz. Öğrenci, süresi içinde usulüne uygun olarak almadığı veya kayıt yapmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavına giremez.
Erasmus, Farabi ve Mevlana Öğrenci Değişim Programı
Erasmus, Farabi ve Mevlana Öğrenci Değişim Programı öğrencileri daha önce anlaşma çerçevesinde belirlenen dersleri alacaklardır.
Ayrıntılı bilgi için;
Erasmus Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Erasmus Koordinatörü,
Mevlana Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Mevlana Koordinatörü,
Farabi Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Farabi Koordinatörü ile irtibata geçmelidir.
Öğrenci, bir yükseköğretim kurumunda başarmış olduğu ders için muafiyet talebinde bulunabilir. Muafiyet talebini içeren dilekçe, muafiyete esas olacak belgelerle birlikte kayıt işlemi süresi içerisinde ilgili akademik birime teslim edilir. Muafiyet talebi; dersin içeriği, kredisi ve başarı notu dikkate alınarak ilgili Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Yönetim Kurulu Kararı olmadan Ders Ekle-Sil haftasından sonra hiçbir şekilde öğrencinin üzerine ders yüklenmesi veya üzerinden ders silinmesi işlemi yapılmaz. Öğrenci, süresi içinde usulüne uygun olarak almadığı veya kayıt yapmadığı derslere devam edemez ve bu derslerin sınavına giremez.
Erasmus, Farabi ve Mevlana Öğrenci Değişim Programı
Erasmus, Farabi ve Mevlana Öğrenci Değişim Programı öğrencileri daha önce anlaşma çerçevesinde belirlenen dersleri alacaklardır.
Ayrıntılı bilgi için;
Erasmus Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Erasmus Koordinatörü,
Mevlana Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Mevlana Koordinatörü,
Farabi Öğrenci Değişim Programı öğrencileri Farabi Koordinatörü ile irtibata geçmelidir.
DİSİPLİN SORUŞTURMASI
YÖK’ün Web Sitesindeki “Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği”ni okuyarak gerekli bilgiyi edinebilirsiniz:
Link: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/17960
Link: http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/17960
Fakültemiz öğrencilerinin işlemiş oldukları disiplin suçlarından dolayı disiplin soruşturması açmaya yetkili amir Dekan, müşterek alan veya mekanlarda ‘Toplu Öğrenci Eylemleri’ ile ilgili olarak ise Üniversitemiz Rektörlüğü'dür.
Disiplin soruşturması, her birimin soruşturma yaptırmaya yetkili amirleri (Rektör, Dekan) tarafından bizzat yapılabileceği gibi, soruşturmacı veya soruşturmacılar tayin etmek suretiyle de yapılabilir.
Disiplin soruşturması, her birimin soruşturma yaptırmaya yetkili amirleri (Rektör, Dekan) tarafından bizzat yapılabileceği gibi, soruşturmacı veya soruşturmacılar tayin etmek suretiyle de yapılabilir.
Disiplin cezalarına karşı başvuru yolları:
(1) Disiplin amirleri ve kurullarınca verilen disiplin cezalarına karşı 15 (onbeş) gün içinde Üniversite Yönetim Kuruluna itiraz edilebilir.
(2) İtiraz halinde, itiraz mercii olan Üniversite Yönetim Kurulu, itirazı 15 (onbeş) gün içinde kesin olarak karara bağlar. İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu kararı inceleyerek verilen cezayı aynen kabul veya reddeder. Red halinde, disiplin kurulu veya yetkili disiplin amiri red gerekçesini göz önünde bulundurarak itirazı karara bağlar.
(3) Bu yönetmeliğe göre verilen cezalara karşı, itiraz hakkı kullanılmadan da idari yargı yoluna başvurulabilir.
(1) Disiplin amirleri ve kurullarınca verilen disiplin cezalarına karşı 15 (onbeş) gün içinde Üniversite Yönetim Kuruluna itiraz edilebilir.
(2) İtiraz halinde, itiraz mercii olan Üniversite Yönetim Kurulu, itirazı 15 (onbeş) gün içinde kesin olarak karara bağlar. İtiraz halinde, itiraz mercii olan üniversite yönetim kurulu kararı inceleyerek verilen cezayı aynen kabul veya reddeder. Red halinde, disiplin kurulu veya yetkili disiplin amiri red gerekçesini göz önünde bulundurarak itirazı karara bağlar.
(3) Bu yönetmeliğe göre verilen cezalara karşı, itiraz hakkı kullanılmadan da idari yargı yoluna başvurulabilir.
Öğrencilerimizin itirazı halinde, itiraz mercii olan Üniversite Yönetim Kurulu, itirazı 15 (on beş) gün içinde kesin olarak karara bağlar. İtiraz halinde, itiraz mercii olan Üniversite Yönetim Kurulu kararı inceleyerek verilen cezayı aynen kabul veya red eder. Red halinde, Disiplin Kurulu veya Yetkili Disiplin Amiri red gerekçesini göz önünde bulundurarak itirazı karara bağlar.
Disiplin suçu af kanunu çıkmadığı ve kapsamında konuyla ilgili bir hüküm verilmediği sürece öğrencinin sicilinden silinmez.
Disiplin soruşturmasının sonucu öğrenciden başka, burs veya kredi veren kamusal veya özel kuruluş veya kişilere ve Yükseköğretim Kurumuna bildirilir. Öğrenciye ‘Çıkarma Cezası’ verilmesi halinde bunlara ilaveten bütün yükseköğretim kurumlarına, emniyet makamlarına, ilgili askerlik şubelerine ve Yükseköğretim Kuruluna (ÖSYM Başkanlığına) yazılı olarak bildirilir.
STAJ
Bağlı bulunduğunuz Akademik Birime (Bölüm Başkanlığı’na) müracaat edebilirsiniz.
Staj Aşamaları Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/staj.php
Staj Aşamaları Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/staj.php
Staj Bilgi Formu (EK-16) Fakültemiz Web sayfasından indirilir. Öğrenci İşleri Bürosuna imzalatıldıktan sonra ilgili kurumca onaylanır. Staj danışmanına süresi içinde teslim edilir.
Linkte Staj defteri (Staj_Defteri.doc), istenilen tüm belge ve bilgiler, sayfanın en altında yer almaktadır:
Staj Dosyaları Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/staj.php
Linkte Staj defteri (Staj_Defteri.doc), istenilen tüm belge ve bilgiler, sayfanın en altında yer almaktadır:
Staj Dosyaları Linki: http://mf.kocaeli.edu.tr/staj.php
6111 ve 5510 sayılı yasa gereğince, İş kazası ve meslek hastalığı risklerine karşı, öğrencimizin zorunlu staj yapacağı gün sayısı kadar SGK primleri fakültemizce yatırılacaktır.
ONUR, YÜKSEK ONUR, YÜZDE 10
Her eğitim öğretim yılı sonunda, öğrencinin tabi olduğu ders planının ilgili yarıyıl sonuna kadar olan toplam AKTS değerini tamamlamış ve başarmış olması şartıyla genel not ortalaması 3.00-3.50 arasında olan öğrenciler Onur Öğrencisi, 3.51-4.00 arasında olan öğrenciler ise Yüksek Onur Öğrencisi kabul edilir. Ancak öğrenciler öğrenimleri süresince herhangi bir yarıyılda “uyarma” dışında herhangi bir disiplin cezası almaları halinde bu kapsam dışında tutulur.
Akademik izin dışında ek süre kullanan öğrenciler Onur/Yüksek Onur Öğrencisi olamaz. Onur ve Yüksek Onur Öğrencileri her yarıyıl sonunda ilgili dekanlıkça ilan edilir ve kendilerine başarı belgeleri edilir.
Akademik izin dışında ek süre kullanan öğrenciler Onur/Yüksek Onur Öğrencisi olamaz. Onur ve Yüksek Onur Öğrencileri her yarıyıl sonunda ilgili dekanlıkça ilan edilir ve kendilerine başarı belgeleri edilir.
Başarısız dersi olan (FF) veya dönem kaybı olan öğrenciler %10’a giremez!
%10 Hesaplamaları ile ilgili Yönerge Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Uygulama_Esaslari.pdf
%10 Hesaplamaları ile ilgili Yönerge Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Uygulama_Esaslari.pdf
Lisans öğrencileri hazırlık sınıfı hariç, bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari derslerden başarılı olan ve bu dersleri alan öğrencilerin başarı ortalamasına göre dönem sonu itibarıyla yapılacak sıralamada ilk %10 içinde yer alan ikinci öğretim öğrencileri, bir sonraki dönemde, birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri öğrenci katkı payı kadar öğrenim ücreti öderler.
Ayrıntılı bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Uygulama_Esaslari.pdf
Ayrıntılı bilgi Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Uygulama_Esaslari.pdf
Öğrenci ÖBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) üzerinden Harç İade Formunu doldurur. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı iade işlemini haklı bulursa, en geç 1 ay içinde öğrencinin hesabına para geri yatırılır.
• %10’a giren ikinci öğretim öğrencileri, bir sonraki dönemde birinci öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri öğrenci katkı payı kadar öğrenim ücreti öder.
• Dilekçe vermek koşulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla İkinci Öğretim harcını ödeyerek, Birinci Öğretim (Gündüz) öğrencileriyle birlikte derslere devam edebilir.
• Dilekçe vermek koşulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla İkinci Öğretim harcını ödeyerek, Birinci Öğretim (Gündüz) öğrencileriyle birlikte derslere devam edebilir.
YATAY GEÇİŞ , DİKEY GEÇİŞ, ÇAP (ÇİFT ANADAL PROGRAMI)
Kocaeli Üniversitesi içinden veya dışından Yatay Geçişler "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine göre yürütülür.
Yatay Geçiş Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/yataygecisonhali2017.pdf
Yatay Geçiş Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/yataygecisonhali2017.pdf
Dikey Geçiş yoluyla üniversitemize kayıt yaptırabilmeniz için, Meslek Yüksekokulu’ndan mezun olduktan sonra, her yıl ÖSYM tarafından yapılan DGS’ye (Dikey Geçiş Sınavı’na) girerek üniversitemizi tercih etmeniz ve yerleştirilmeniz gerekir. Bu şekilde üniversitemizin ilgili lisans programlarına kayıt yaptırdıktan sonra, muafiyet başvurusunda bulunarak daha önce aldığınız ve yeni kayıt yaptırdığınız Lisans programındaki derslere uyan derslerden ilgili Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile muaf olursunuz. İntibakınızın kaçıncı sınıfa yapıldığı ilgili birimlerce tarafınıza tebliğ edilecektir.
Dikey Geçiş Sınavı Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Dgs_Yonetmelik.pdf
Dikey Geçiş Sınavı Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/yonetmelikler/Dgs_Yonetmelik.pdf
Kocaeli Üniversitesinde okuyan öğrenciler, lisans öğrenimleri boyunca başka bir Lisans Öğrenimini, aynı zamanda takip edebilir. Bununla ilgili hususlar, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve Üniversitemizin "Çift Anadal Programı (ÇAP) Yönetmeliği" ile belirlenir.
ÇAP Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Kou_cap_yonetmeligi.pdf
ÇAP Yönetmeliği Linki: http://odb.kocaeli.edu.tr/dosyalar/Kou_cap_yonetmeligi.pdf
ASKERLİK
Akademik birimlerde öğrenim gören öğrencilerin askerlik tecil işlemleri, ÖBS üzerinden aktif/pasif öğrencilerin E-Devlete bildirilmesiyle gerçekleşmektedir. İlgili Askeralma Başkanlığı veya öğrencinin talebi üzerine Askerlik Durum Belgesi düzenlenebilmekte ve Öğrenci İşleri Bürosu tarafından teslim edilebilmektedir.
Lisans öğrencileri için 29, lisansüstü öğrencileri için 35 yaşından büyük yükümlülerin tecil imkanı bulunmadığından bahse konu yaş sınırını aşan yükümlülerin öğrenimlerine askerlik hizmetini tamamladıktan sonra devam etmeleri gerekmektedir.
Erkek öğrencilerin askerlik şubelerinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na gelen belgeleri, Öğrenci İşleri kendiliğinden hazırlayıp askerlik şubesine göndermektedir. Ancak, bağlı olduğu Askerlik Şubesinden kendilerine yazı gelen erkek öğrenciler varsa, bunlar ilgili okulların Öğrenci İşleri Bürolarından alacakları EK-G belgesini doldurup, onaylatarak askerlik şubesine gönderirler.
Yeni kayıt yaptıran öğrencilere ait EK-G belgesi bölüm öğrenci işleri tarafından bağlı bulunduğu askerlik şubelerine gönderilmektedir.
Lisans öğrencileri için 29, lisansüstü öğrencileri için 35 yaşından büyük yükümlülerin tecil imkanı bulunmadığından bahse konu yaş sınırını aşan yükümlülerin öğrenimlerine askerlik hizmetini tamamladıktan sonra devam etmeleri gerekmektedir.
Erkek öğrencilerin askerlik şubelerinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na gelen belgeleri, Öğrenci İşleri kendiliğinden hazırlayıp askerlik şubesine göndermektedir. Ancak, bağlı olduğu Askerlik Şubesinden kendilerine yazı gelen erkek öğrenciler varsa, bunlar ilgili okulların Öğrenci İşleri Bürolarından alacakları EK-G belgesini doldurup, onaylatarak askerlik şubesine gönderirler.
Yeni kayıt yaptıran öğrencilere ait EK-G belgesi bölüm öğrenci işleri tarafından bağlı bulunduğu askerlik şubelerine gönderilmektedir.
Mezun olan öğrencilerin mezuniyetine müteakip en kısa sürede askerlik kararı aldırmak veya askerliğini tecil ettirmek için ikametine en yakın askerlik şubesine başvurmaları gerekir. Askerlik Şubelerine başvurmayan öğrenciler yoklama kaçağı durumuna düşmekte ve askerlik şubelerince mahkemeye verilmektedir.